Zarobki specjalisty ds. social mediów

Coraz częściej w przestrzeni internetowej spotykamy się z zawodem związanym z social mediami. Mimo, że social media kojarzą się głównie z wolnym czasem i przyjemnością to dla niektórych jest to jedyna pełnoprawna profesja. By mówić o wypłatach osób, pracujących na takich stanowiskach warto określić, co mówi o ich jakości, a następnie pochylić się nad czynnikami decydującymi o wysokości wynagrodzenia.

Co jest miarą jakości tych specjalistów?

Po pierwsze kluczowe są umiejętności. Nie każdy poradzi sobie z prowadzeniem firmowego konta w social mediach. Tacy pracownicy muszą wykazać się wysokim profesjonalizmem, która objawia się w wiedzy na temat istniejących i dostępnych funkcji danego portalu społecznościowego. Przeciętni użytkownicy nie posiadają wiedzy na temat funkcji związanych ze znajomością statystyk na kontach w mediach społecznościowych. Profesjonaliści w tej dziedzinie muszą biegle posługiwać się takimi stronami jak: Twitter, Instagram, Pinterest, You Tube czy Snapchat. W dużych firmach do każdego portalu zatrudniany jest odrębny specjalista, lecz w mniejszych to zwykle jedna osoba obsługuje wszystkie konta danej firmy. O profesjonalizmie świadczy nie tylko wiedza o istniejących funkcjach danych portali, ale także nieustanne doszkalanie się z zakresu nowych trendów i funkcji social mediów, znajomość wszelkich aktualizacji, które sprawiają, że aktywność na koncie jest bardziej efektywna i przynosi pożądane rezultaty.

Osoby zajmujące się prowadzeniem czy to własnych czy firmowych kont powinni korzystać z narzędzi, które ułatwiają obsługę profilów w mediach społecznościowych. Wszelkie potrzebne funkcje znajdują się PublBox’ie, który pozwala planować działania i publikować wpisy z wyprzedzeniem. Posiadają one umiejętność obsługi różnych kont w jednym czasie.

Zarobki specjalisty ds. social mediów

Pozostałe ważne aspekty

Oceniając profesjonalizm danego specjalisty warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak efektowność i efektywność, grafika czyli estetyczność prowadzonych profili, znajomość internetowej rzeczywistości, umiejętna komunikacja z odbiorcami.

Wysokość zarobków specjalisty ds. social media

Przeciętne wynagrodzenie specjalisty do spraw social media wynosi 4 300 zł brutto według Pracuj.pl. Inne raporty podają, że jest to kwota około 4000 zł brutto. Miesięczne dochody brutto specjalisty w tej dziedzinie mogą wahać się od 2 500 zł do 10 000 zł.