Strój biznesowy czyli jaki?

Strój biznesowy to określenie na elegancki, formalny styl. Bardzo często obowiązuje osoby mające kontakty biznesowe z klientami czy na dużych, oficjalnych spotkaniach

Czym jest strój biznesowy?

Szczegółowe wskazówki dotyczące odpowiedniego ubierania się do pracy można znaleźć w przewodnikach dotyczących stylu, które szczegółowo opisują poszczególne zasady ubioru według branży, stanowiska i kultury firmy. Niektóre z nich przewodniki wspominają również o odpowiednich trendach w modzie, omawiając różne style strojów biznesowych, stroje dla pracowników i ogólne zasady, do których można się odnieść. Przede wszystkim strój biznesowy to przede wszystkim dobrej jakości i gładkie materiały, granaty, czerń i biel. Pamiętaj, nic tak nie podkreśla profesjonalizmu, jak elegancki strój biznesowy.

Strój biznesowy czyli jaki?

Biznesowy strój damski

Damski strój biznesowy zwykle nie wiąże się z noszeniem tzw. garniturów damskim. Najczęściej są to proste, ołówkowe spódnice połączone z białą koszulą i dobraną kolorystycznie marynarką. W zimne dni równie dobrze sprawdzą się spodnie w kant. Szpilki to zdecydowanie obowiązkowy punkt takiej stylizacji, ponieważ podkreśla elegancji i nadaje całości kobiecego wyrazu.

Delikatne swetry, szerokie spódnice czy płaskie buty lepiej zostawić na inne okazje.

Biznesowy strój męski

Trzyczęściowy lub dwuczęściowy garnitur z dopasowanym lub jaśniejszym krawatem, koszulą i eleganckimi butami to zazwyczaj podstawa dla eleganckiego i profesjonalnego biznesmena. Garnitur powinien być jednak odpowiednio dopasowany i noszony. To nie tylko spinki ale przede wszystkim właściwy krój dopasowany do sylwetki. Duże znaczenie ma także materiał z którego wykonany jest garnitur – powinien być dobrej jakości i gładki. Kolory, to jak wcześniej: czerń, granaty i biel.

Pamiętaj, że biała koszula i krawat są obowiązkowym elementem tego stroju i dotyczy to wszystkich mężczyzn. Natomiast różowy lub szary garnitur nie jest dobrym wyborem, nawet jeśli takie są osobiste upodobania.