Czym jest marketing wielopoziomowy?

Promowanie własnego biznesu jest podstawową czynnością, jaką wykonuje przedsiębiorca, który chce dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Brak marketingu, jako kompleksowego działania firmy to tak naprawdę znak, że firma nie chce mieć zysków.

Czym powinien być marketing?

Marketing postrzegany jest głównie jako reklama, a powinien być postrzegany jako filozofia. Konsekwentne działanie z nim każdego dnia pozwala na prężny rozwój firmy, natomiast traktowanie tego tematu wyrywkowo nadaje mu sztuczności i przeszkadza w kreowaniu spójnego obrazu firmy.

Jest wiele rodzajów marketingu, z czego każdy powinien być praktykowany równie mocno. Content marketing to treść, która powinna zarówno promować firmę, jak i oferować potencjalnym klientom faktyczną wartość w postaci porad odnośnie do kwestii, które mogą ich interesować. Marketing tradycyjny to wszelkie ulotki, wizytówki, plakaty, czy też ogłoszenia pozwalające na szerzenie wiedzy o naszym przedsiębiorstwie. Marketing Internetowy to natomiast wszystko, co możemy znaleźć i umieścić na temat naszej firmy w sieci. Czym jest jednak MLM?

Czym jest marketing wielopoziomowy?

Czym jest Multi Level Marketing?

MLM, czyli w języku polskim Marketing wielopoziomowy, to inaczej marketing sieciowy, czy też po prostu marketing wirusowy. To tak naprawdę sposób sprzedaży w oparciu o marketing bezpośredni, który opiera się na kontakcie z klientem. To właściwie filozofia sprzedaży. Jako przedsiębiorca sprzedajemy swoje produkty lub też usługi dystrybutorom. Ci zaś w dowolny sposób zbywają go swoim klientom dalej. Mają oni w obowiązku każdego miesiąca kupować nasze produkty w określonej ilości, ale robią to po zdecydowanie niższych cenach, niż klienci. Mogą również rekrutować kolejnych dystrybutorów, którzy będą pracować na ich premię, jako osoby w strukturze firmy pod nimi. Sieć sprzedaży w ten sposób rozrasta się bardzo szybko, dlatego też jest to nazywane marketingiem wirusowym. I nie ma to nic wspólnego z epidemią wirusową - chodzi jedynie o szybkość rozastania się tego biznesu.