Konto marki w Social Mediach? Sprawdź jak je prowadzić!

Konto firmowe w social mediach np. na Facebooku to dziś obowiązkowy punkt promocji w sieci. Każda firma, która chce pozyskiwać klientów z internetu oraz stawać się popularność w sieci powinna posiadać konta w social mediach i docierać do nowych osób ze swoją ofertą. Założenie i prowadzenie konta w mediach społecznościowych nie jest jednak rzeczą prostą i w takim wypadku należy pamiętać o wielu rzeczach. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje odnośnie prowadzenia konta firmowego w mediach społecznościowych oraz podpowiadamy jak skutecznie pozyskiwać klientów w taki sposób.

Wybór odpowiedniej platformy

Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, zakładając konto marki jest decyzja - na jakim portalu społecznościowym to zrobimy. Wbrew pozorom krok ten musi być przemyślany i podyktowany kilkoma czynnikami. W sieci istnieje wiele portali tego typu. Jeśli oferujemy produkty estetyczne np. ubrania czy sztukę, zdecydowanie warto założyć konto na Instagramie. W przypadku gdy będziemy chcieli prowadzić vloga firmowego lub transmisję - YouTube będzie do tego idealną platformą. Twitter sprawdzi się, gdy jako marka mamy do przekazania wiadomości tekstowe i zależy nam jedynie na informowaniu odbiorców o nowych produktach, promocjach itp. Ostatnim popularnym portalem społecznościowym w sieci jest Facebook. To najbardziej wszechstronny serwis, który posiada wszystkie powyższe funkcjonalności. Warto wybrać go, gdy nie mamy sprecyzowanego planu prowadzenia konta w social mediach i zależy nam na ogólnym kontakcie z odbiorcami.

Drugim rozwiązaniem podczas wyboru kanału w social mediach, jest założenie dwóch lub trzech platform. Rozwiązanie to jest polecane większym firmom, gdyż każdy użytkownik będzie mógł obserwować nas na ulubionej platformie, a my będziemy mogli komfortowo prezentować poszczególne materiały na każdym z innych kont. Rozwiązanie takie wymagać będzie jednak od nas powielania treści w kilku misjach lub prowadzenia kilku kont. Jeśli nie mamy czasu lub możliwości, warto wybrać jeden portal np. wszechstronnego Facebooka i to właśnie tam się promować.

Publikuj regularnie content o wysokiej jakości

Jednym z najważniejszych elementów prowadzenia konta marki w Social Mediach jest regularne publikowanie contentu. To właśnie od tej czynności zależy czy zainteresujemy i utrzymamy zainteresowanie fanów/odbiorców. Regularnie publikowana treść sprawia, że fani oczekują wręcz danego dnia tygodnia lub często zaglądają na nasz fanpage, aby sprawdzić, czy nie pojawiły się na nim nowe materiały. Opublikowany content musi być również wysokiej jakości. Obecnie klienci i odbiorcy chcą jedynie rzetelnych, sprawdzonych oraz wartościowych treści zaprezentowanych w atrakcyjnej formie. Możemy zatem publikować poradniki, wpisy tematyczne, rozwiązania, informacje o branży czy informacje o naszej marce. Oprócz tradycyjnych tekstów warto jest publikować również content w bardziej oryginalnej formie. Mogą być to np. zdjęcia, zdjęcia 360 stopni po których można się rozglądać, webinaria, case-study czy e-booki. Sama forma treści musi być też czytelna i profesjonalna. Warto zatem odpowiednio formatować posty czy używać sprzętu dobrej jakości.

Content wysokiej jakości warto publikować również ze względów wizerunkowych. Jeśli będziemy profilem opiniotwórczym lub specjalistycznym, będziemy postrzegani jako profesjonaliści w danej branży. Dzięki publikowaniu przydatnych i wartościowych treści będziemy mogli zatem uzyskać podobny efekt, jaki uzyskujemy poprzez działania marketingowe. Wiele osób będzie również polecało nasze wpisy czy oryginalne zdjęcia interaktywne wśród swoich znajomych, a my pozyskiwać będziemy nowych klientów.

Konto marki w Social Mediach? Sprawdź jak je prowadzić!

Angażuj fanów

Kolejnym elementem prowadzenia konta w social mediach jest angażowanie fanów. Stworzenie profilu i uzupełnienie go tylko danymi z pewnością nie przyniesie zbyt wielu profitów. Aby angażować fanów w życie profilu, warto organizować wydarzenia, eventy czy wspólne inicjatywy. Możemy zatem zorganizować wspólną zbiórkę na cele charytatywne, spotkanie w świecie realnym czy akcję promocyjną. Możemy również przeprowadzać ankiety czy pytania do fanów o opinie. Jeśli nasi fani będą zaangażowani w życie naszego profilu, będziemy mogli nawiązać z nimi długotrwałe relacje. Fani będą też traktowali nas dużo przyjaźniej niż marki, które nie rozmawiają ze swoimi fanami i nie wchodzą z nimi w interakcje.

Jak odpowiadać na krytykę?

Prowadzenie oficjalnego kanału marki to również krytyka w mniejszym lub większym stopniu. Zdecydowanie nie powinniśmy jej ignorować i pozostawić bez odzewu. Zawsze powinniśmy reagować na negatywne wpisy. Dzięki temu inni fani marki przekonają się, że zajmujemy się każdą — nawet najbardziej irracjonalna negatywną opinią i zyskamy w ich oczach sporo profesjonalizmu. Pozostawione bez odpowiedzi negatywne komentarze — nawet te najmniej zasadne, niejako staja się prawda poprzez brak zaprzeczenia. Odpowiadając na krytykę, należy robić to w oficjalnym i przyjaznym tonie. Jeśli nasza wina jest ewidentna lub nawet sporna, warto pójść na rękę klientom i nie eskalować konfliktu — zasłaniając się np. przepisami i wymienić towar. Wszystkie kwestie warto rozwiązywać publicznie, jeśli zostały tam podniesione oraz bronić swojego zdania konkretnymi argumentami.

Zleć prowadzenie Social Mediów agencji marketingowej!

Bardzo atrakcyjnym i coraz częściej wykorzystywanym rozwiązaniem jest zlecenie prowadzenia kont w Social mediach agencjom marketingowym czy freelancerom. Osoby, którym zlecimy takie zadanie, będą za nas publikowały materiały, wpisy czy odpowiadały na posty fanów. Koszt prowadzenia takiego konta jest różny w zależności od wielkości kotna, platformy czy oferty. Najtańsze oferty powinniśmy znaleźć już na poziomie ok. 100zł - 200zł za miesięczne wykonywanie podstawowych usług. Jeśli dysponujemy nieco większym budżetem, warto skorzystać z usług renomowanych i sprawdzonych agencji marketingowych. Posiadają one szerokie doświadczenie oraz odpowiednio poprowadzą nasze konto w naszym imieniu.