Jak zorganizować webinar i dlaczego warto?

Poza bezpośrednimi formami reklamy w internecie istnieje również wiele nieoczywistych. Niewątpliwie jedną z nich jest webinar. Z założenia webinar ma edukować uczestników. Nie ulega jednak wątpliwości, że jest on także wartościowy z punktu widzenia marketingu. Jednak jak zorganizować webinar, który przyniesie zyski również w tym obszarze? Odpowiadamy!

 

Czym jest webinar?

Na wstępie warto wyjaśnić, czym jest webinar. Jest to swego rodzaju szkolenie, prowadzone w formie online. Najczęściej tematyka jest bardzo wąska, przyjmuje formę wykładu z możliwością zadawania pytań. Od lat jest to bardzo popularna forma prowadzenia szkoleń, która ostatnimi czasy stała się jeszcze powszechniejsza. Wszystko za sprawą popularyzacji pracy zdalnej, i ogółem przeniesienia dużej części naszego życia do internetu z powodu pandemii koronawirusa. Webinar może być prowadzony na platformie streamingowej, przez komunikator czy też na dowolnej stronie internetowej.

 

Określ cel webinaru

Zanim przejdziesz do kolejnych kroków, powinieneś ustalić cel webinaru. To niezbędne, aby później znaleźć właściwy temat szkolenia i określić sposób jego prowadzenia. Jakie mogą być cele? Nadrzędnym celem jest edukacja. Tylko wartościowy webinar, podczas którego przekażesz wartościową wiedzę, może zapewnić Ci sukces marketingowy. Jednak powinieneś określić również cele marketingowe. Chcesz pozyskać leady? A może bardziej zależy Ci na budowaniu marki i prestiżu firmy? Czasami, choć należy to do rzadkości, webinar może również służyć sprzedaży konkretnych produktów.

Przygotuj temat webinaru

Jeśli zastanawiasz się, jak zorganizować webinar, przede wszystkim powinieneś sobie zapamiętać, że kluczem do sukcesu jest odpowiedni temat. Musi on być interesujący dla danej grupy odbiorców. Oczywiście kluczową kwestią jest również wartość marketingowa danego tematu. Zastanawiając się, jaki temat wybrać, weź pod uwagę następujące czynniki:

  • profil działalności firmy,
  • cel webinaru,
  • grupę docelową.

 

Oczywiście temat webinaru powinien być związany z profilem działalności Twojej firmy. W końcu podczas szkolenia chcesz zaprezentować fachowość swojej firmy. Pragniesz pokazać, że należy ona do najlepszych specjalistów w branży. Aby to zrobić, powinieneś profejsonalnie przedstawić zagadnienia z obszaru Twojej działalności. Oczywiście wybierając temat, musisz również brać pod uwagę określony wcześniej cel webinaru. Jeśli chcesz sprzedać konkretny produkt, powinieneś wybrać związaną z nim tematykę. Natomiast jeśli planujesz ogółem zwiększyć sprzedaż, możesz więcej mówić o najpopularniejszych produktach. W przypadku, gdy jedynym celem jest budowa marki, warto poruszyć jeden z najbardziej specjalistycznych tematów. Nie zapomnij również, aby podczas określania tematu wziąć pod uwagę grupę docelową. Zastanów się, do jakiej grupy chcesz dotrzeć z promocją, a następnie wybierz temat, który ją zainteresuje.

Zadbaj o liczbę uczestników

Aby webinar przyniósł odpowiednie korzyści, musi wziąć w nim udział większa grupa uczestników. Dlatego też zadbaj o promocję webinaru. Wypromuj go w social media, zareklamuj go w Google. Możesz również skorzystać z forów branżowych, zapraszając do wzięcia udziału w szkoleniu. Każda forma reklamy jest dobra, jednak musisz pamiętać, aby materiały promocyjne zawsze prezentowały się w pełni profesjonalnie. 

 

Jak zorganizować webinar i dlaczego warto?