Jak promować swoją markę na Facebooku?

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Swoje konto ma tam prawie każdy internauta — w tym potencjalni klienci, do których chcemy dotrzeć i zachęcić ich do skorzystania z naszej marki. W tym tekście przedstawiamy kilka sposobów na to, jak promować się i swoją markę na Facebooku oraz zdobywać nowych klientów.

Jak promować swoją markę na Facebooku?

 

Stworzenie profilu

Pierwszym sposobem na promowanie się na Facebooku jest stworzenie profilu i zwiększenie swojej widoczności na tym portalu. Na FB wiele osób również wyszukuje informacji o usługach i firmach np. lokalnie. Jeśli zatem chcemy pozyskać klientów z tego portalu, należy stworzyć oficjalny profil marki, dokładnie opisać go i uzupełnić danymi. Ważną czynnością jest też dodawanie wartościowych materiałów i postów. Po nich również możemy być odnajdywani w wyszukiwarce przez użytkowników.

 

Reklama na grupach

Kolejnym sposobem reklamowania się na Facebooku jest reklama na grupach. W takich miejscach z pewnością znajdziemy wiele osób zainteresowanych daną kategorią, które poszukują informacji czy właśnie usług. Reklamować się na grupach Facebooka możemy dodając zwykłe posty jako marka lub wykupując płatną reklamę na banerze grupy u jej właściciela. W taki sposób możemy promować się np. lokalnie lub w danej kategorii czy branży.

 

Reklama w Facebook Ads

Trzecim i jednym z najskuteczniejszych sposobów na promowanie własnej marki na Facebooku jest system reklamowy Facebook Ads. Umożliwia on wyemitowanie reklamy na tym portalu społecznościowym oraz reklamowanie się jego użytkownikom. System ten wbudowany jest w każde konto użytkownika, a manager reklamy znajduje się w prawny górnym rogu menu. Chcąc zareklamować się na Facebooku mamy do dyspozycji promowanie posta, reklamę graficzną, video czy pokaz slajdów. Reklamy te możemy umieszczać w wielu częściach serwisu np. w prawej kolumnie, skrzynce odbiorczej czy aktualnościach. Największym plusem reklamy na Fb jest możliwość targetowania, czyli określenia jakie osoby zobaczą naszą reklamę. Rozliczenie za taką promocję możliwe jest za wyświetlanie reklamy lub za kliknięcie w link.