Pozyskiwanie partnerów biznesowych w Social Mediach i sieci. Sprawdź, jak i gdzie nawiązywać kontakty biznesowe w internecie!

Pozyskiwanie partnerów biznesowych to żmudny proces. Bardzo często głównym problemem jest ich mała liczba, poprzez co nie możemy znaleźć osoby, która ma podobne poglądy na biznes. Partnerów biznesowych poszukiwać możemy jednak w internecie, gdzie istnieje wiele miejsc z dużą liczbą osób zainteresowanych różnego rodzaju współpracami. W tym tekście przedstawiamy sposoby na pozyskiwanie partnerów biznesowych w internecie oraz podpowiadamy, gdzie warto ich szukać w sieci.

Fora biznesowe

Pierwszym miejscem, gdzie możemy w internecie znaleźć partnerów biznesowych, są fora internetowe. Są one nieco archaiczne i przez wiele osób uważane za wymarłe. W rzeczywistości nadal wiele for o tematyce biznesowej istnieje i ma się dobrze. W takich miejscach może swobodnie dyskutować oraz nawiązywać nowe znajomości biznesowe. Możemy również zamieszać ogłoszenia lub odpowiadać na te już istniejące. W sieci znajduje się zarówno wiele for biznesowych o ogólnej tematyce, jak i for związanych z daną branżą. W takich miejscach znajdziemy z pewnością osoby i firmy chcące zainwestować środki, osoby szukające inwestora czy oferujące różne rodzaje współpracy. Fora internetowe są też cennym miejscem informacji. Dzięki nim będziemy mogli dowiedzieć się wielu ciekawych i przydatnych informacji np. o prowadzeniu biznesu, pozyskiwaniu dotacji itp.

Social Media

Bardzo ważnym miejscem, gdzie powinniśmy się udać, jeśli szukamy partnerów biznesowych, są Social Media. Nie służą one jedynie — jak sądzi wiele osób jedynie celom rozrywkowym a wiele firm czy marek posiada na nich swoje oficjalne profile. Na portalach społecznościowych np. na Facebooku będziemy mogli zatem skorzystać z wyszukiwarki oraz wyszukać profile tych firm, na których nam zależy. Oprócz pozyskiwania kontaktów w Social Mediach przez wewnętrzną wyszukiwarkę, istnieje w takich miejscach wiele grup tematycznych zrzeszających firmy czy osoby związane z biznesem. Dołączenie do tych grup jest proste i darmowe. Znajdziemy na nich różne ogłoszenia, informacje czy nawet spis firm poszukujących współpracowników itp. Social Mediach to miejsce, w którym przebywają osoby z różnych branż oraz mające różne cele. Dzięki temu będziemy mogli nawiązać kontakt np. z innymi firmami i inwestorami czy podobnymi markami do nas. Na grupach tematycznych możemy zamieszczać też ogłoszenia samodzielnie. Wiele osób z pewnością odpowie na nie, gdyż social media mają bardzo duży zasięg.

Kluby biznesu

Miejscem, o którym często nie myślimy, szukając kontaktów biznesowych w sieci, będą kluby tego typu. W internecie istnieje sporo zrzeszeń czy klubów biznesowych. Przeważnie mają one jedynie swoją stronę internetową i nie mają rozbudowanego serwisu np. gdzie moglibyśmy porozmawiać na forum itp. Jest to jednak miejsce, z którego możemy pozyskać kontakt i spotkać się osobiście na spotkaniu lub z uczestnikami klubu. Organizacje tego typu mogą działać lokalnie i nie promować szeroko swojej działalności. W rzeczywistości nawiązanie kontaktów z osobami zajmującymi się szeroko pojętym biznesem może być dla nas niezwykle korzystne. Przeglądając internet w bardzo krótkim czasem, możemy pozyskać wiele namiarów na wiele organizacji biznesowych.

Zareklamuj się w Google Ads i Facebook Ads!

Jednym z oryginalniejszych sposobów na pozyskiwanie kontaktów biznesowych w sieci jest reklamowanie się. Jest to zupełnie taka sama reklama jak np. produktu czy usługi - w której będziemy promowali np. pomysł na biznes i szukali inwestora. Reklamę możemy emitować na Facebooku czy w wyszukiwarce Google. Jako reklamę możemy stworzyć grafikę z hasłem, iż szukamy sponsorów lub oferujemy inwestycję. Reklamę możemy skierować również do osób o konkretnych parametrach np. do osób interesujących się biznesem czy daną branżą. Choć nie jest to konwencjonalna metoda pozyskiwania adresów biznesowych, to bardzo często będziemy mogli nawiązać kontakt z osobami chcącymi zainwestować środki w danej branży. W podobny sposób deweloperzy szukają osób, które chcąc kupić mieszkanie przed rozpoczęciem budowy w branży nieruchomości.

Pozyskiwanie partnerów biznesowych w Social Mediach i sieci. Sprawdź, jak i gdzie nawiązywać kontakty biznesowe w internecie!

Znajdź kontakt na Google Maps

Miejscem w sieci gdzie będziemy mogli pozyskać bardzo wiele kontaktów biznesowych, są mapy Google. Choć przeważnie używamy ich do nawigacji i odnajdywania sklepów, w tym wypadku możemy w aplikacji szukać firm oraz marek w świecie realnym. Mapa Google to bardzo komfortowy, szybki i darmowy sposób na stworzenie listy miejsc, gdzie chcielibyśmy się udać z propozycją współpracy. Przede wszystkim znajdziemy na niej wiele firm i marek lokalnie — w danym mieście. Jeśli zależy nam na samej branży, możemy również wyszukiwać firmy w różnych miastach. Jednym z największych plusów Google Maps przy poszukiwaniu kontaktów biznesowych jest to, że wiele firm dodaje się na mapach Google oraz podaje swoje dane kontaktowe. Dzięki temu bez większego problemu w jednym miejscu będziemy mogli pozyskać wiele namiarów na poszczególne firmy.

Skorzystaj z Google — katalogi firm

Gdy szukamy firm lub marek i jeśli chcemy skontaktować się z nimi oraz nawiązać współpracę dobrym rozwiązaniem jest również prześledzenie serwisów internetowych w sieci oferujących wizytówki firm. Są to portale, na których znajdziemy skatalogowane wizytówki wielu firm np. pod względem lokalizacji czy branży. Serwisy te są darmowe i ogólnodostępne. Działają nieco podobnie do Google Maps, więc przeszukanie takich portali może być uzupełnieniem poszukiwań kontaktów na mapach Google. Również w samej wyszukiwarce Google możemy bez większego problemu wpisać nazwę branży wraz z lokalizacją i otrzymamy wiele witryn firm działających w danej branży.

Pozyskuj w internecie kontakty a działaj w świecie realnym

Bardzo ważną kwestią jest bezpieczeństwo i wiarygodność współpracy. Zawsze należy internet traktować jedynie jako sposób na pozyskanie samego kontaktu, a sam biznes czy ustalenia przeprowadzać w świecie realnym. Zawsze również musimy zweryfikować daną firmę czy markę np. w krs lub osobiście i zweryfikować informacje o niej. Współpracowanie całkowicie internetowo stwarza ryzyko oszustwa, wyłudzenia czy kradzieży. Nigdy też nie należy ufać osobom poznanym w internecie czy przeprowadzać jakichkolwiek działań bez zweryfikowania partnera.