Obsługa klienta a sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja jest jednym z najważniejszych osiągnięć technologicznych ostatnich lat, które jest w stanie zrewolucjonizować praktycznie każdą dziedzinę naszego życia. Z jej zalet korzystają już firmy, które stawiają na skuteczną obsługę klientów oraz chcą dzięki nowoczesnym technologiom znacząco podnieść jej jakość. Sztuczna inteligencja posiada bardzo szerokie zastosowanie i jest niewątpliwie przyszłością biznesu.

Nowoczesna obsługa klienta z zastosowaniem sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja jest bardzo szeroko stosowana w nowoczesnej obsłudze klienta. Już dawno minęły czasy, kiedy należało ręcznie zajmować się każdym zapytaniem, śledzić alerty oraz przechowywać dane. Nowoczesne technologie działające w oparciu o sztuczną inteligencję znalazły szerokie zastosowanie w obsłudze klienta i są wykorzystywane m. in. w nowoczesnych call center. Dzięki nim możliwe jest prowadzenie szybszej i bardziej wydajnej pracy oraz lepsze wychodzenie naprzeciw oczekiwanym klientom. Wszystko to jest możliwe dzięki uczeniu maszynowemu, którego rozwój pozwala na lepsze zaspakajanie potrzeb klientów.

Sztuczna inteligencja coraz częściej zastępuje działania człowieka. Wysoko wykwalifikowani asystenci wirtualni i cyfrowe chatboty są w stanie coraz lepiej replikować ludzkie zachowania i tym samym zastępować w obsłudze klienta czynnik ludzki. Sztuczna inteligencja jest w stanie rozpoznawać potrzeby i problemy klienta dzwoniącego do centrum telefonicznego i połączyć go z właściwym konsultantem, który będzie w stanie udzielić mu oczekiwanej pomocy. Zanim konsultant połączy się. z klientem, otrzymuje zebrane i przetworzone przez sztuczną inteligencją dane, dzięki czemu jego reakcja na problem klienta jest szybsza i bardziej kierunkowa. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta usprawnia więc cały proces oraz pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, która jest postrzegana jako bardziej nowoczesna, profesjonalna i pomocna klientom.

Obsługa klienta a sztuczna inteligencja

Robot humanoidalny rozpoznający emocje i mowę w obsłudze klienta

Innym przykładem wykorzystania możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja w poprawie jakości i wydajności obsługi klienta, jest robot humanoidalny, który może być wykorzystywany m. in. jako wirtualny recepcjonista. Jego wykorzystanie jest bez wątpienia przyszłością rozwoju nowoczesnej i ukierunkowanej na klienta obsługi. Pierwsze roboty humanoidalne są w stanie rozpoznawać nie tylko ludzką mowę i odpowiadać na kierowane do nich zapytania, ale także odpowiednio reagować na emocje człowieka poprzez dostosowanie swojego zachowania do nastroju oraz komunikatów niewerbalnych odbiorcy.

Robot humanoidalny jest urządzeniem wykorzystującym sztuczną inteligencję, które zostało stworzone do kontaktu i obsługi klienta. Posiada system szybkiego rozpoznawania mowy oraz obsługę wielu języków, co pozwala mu na interakcje z klientami z całego świata. Robot jest w stanie komunikować się z odbiorcami nie tylko za pomocą samej mowy, ale także gestów. Zapamiętuje ponadto cechy osobowości każdego klienta, jego preferencje i oczekiwania oraz jest w stanie interpretować emocje odpowiadając na nie w odpowiedni sposób. Ciekawą umiejętnością robota, która zjedna mu sobie niejednego klienta, jest także opowiadanie dowcipów oraz umiejętność prowadzenia luźnej rozmowy.